ʕۣۨ๏ۣۨʔ ☺ ̲̲̅S̲̲̅T̲̲̅-̲̲̅W̲̲̅a̲̲̅N̲̲̅s̲̲̅ ☺ ʕۣۨ๏ۣۨʔ
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

ʕۣۨ๏ۣۨʔ ☺ ̲̲̅S̲̲̅T̲̲̅-̲̲̅W̲̲̅a̲̲̅N̲̲̅s̲̲̅ ☺ ʕۣۨ๏ۣۨʔ

شات الانبا ونس

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
إن رغبت بالمساهمة في نشر كلمة الله على شبكة الإنترنت فيمكنك أن تساهم معنا بـ1 - الصلاة والتضرع لله من اجل هذه الخدمة لكي تكون سبب بركة لكل من يتكلم اللغة العربية.2 - إن كنت من المولودين من روح الله القدوس وترغب في نشر مقالاتك التي تتفق مع التعليم العقائدي الصحيح المعلن في كلمة الله. فإننا نرحب بنشرها إن كانت صحيحة عقائدياً وتدبيرياً وتعليمياً وتتفق مع إيماننا المعلن في صفحة إيماننا.3 - إن كنت ممن يريدون المساعدة باي مجال آخر فأتصل بنا 4- إن صفحة صــوت الحـــق تحتفظ لنفسها بكافة الحقوق في نشر أو عدم نشر إي من المقالات التي تصلها.5- إن كان لديك أي تساؤل أو استفسار حول هذا الأمر فلا تتردد بالكتابة لنا والرب يباركك.
يا هــــلا بـك عـــزيزى الزائر..اسعدنــا تواجدك بينـــا .. على آمــل ان تستمتع وتستفيد .وننتظر مشركتك وتفعاعلك .فمـرحبـــا بـك بين اخوانــك واخواتــــك
المواضيع الأخيرة
» تحميل فيلم الشهيد ونس الأقصرى كامل بدون اجزاء
مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟  Cross611السبت 08 فبراير 2014, 1:09 am من طرف besho

» شفيع الاشياء المفقوده
مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟  Cross611الإثنين 03 فبراير 2014, 2:20 am من طرف Besho.lovejesus

» مزار الانبا ونس بالاقصر
مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟  Cross611الثلاثاء 01 مايو 2012, 7:10 am من طرف mmenoo

» تعارف بلاعضاء
مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟  Cross611الخميس 08 سبتمبر 2011, 12:18 am من طرف besho

» آلشهيد آلطفل مآمآس
مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟  Cross611الثلاثاء 17 مايو 2011, 3:54 pm من طرف besho

» مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟
مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟  Cross611الثلاثاء 17 مايو 2011, 3:48 pm من طرف besho

» رسائل متوعة لجميع الناسبات
مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟  Cross611الإثنين 14 فبراير 2011, 1:53 pm من طرف كوكي

» شروط الاختيار الصحيح لشريك الحياة
مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟  Cross611الثلاثاء 25 يناير 2011, 5:05 am من طرف besho

» صور روعة متحركة
مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟  Cross611الثلاثاء 25 يناير 2011, 4:56 am من طرف besho

مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
كوكي
عضـو
عضـو

تاريخ الميلاد : 09/03/1996

مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟  Empty
مُساهمةموضوع: مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟    مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟  Cross611الإثنين 14 فبراير 2011, 7:23 pm

(نكت مسيحية):-
*مرة واحد راح لابونا علشان يعترف الراجل: انا يا ابونا عندى مشكلة مع النور ابونا : مشكلة اية يا ابنى لاسمح اللة الراجل: لما النور بيقطع فى اى حتة بلاقى نفسى بابوس فى اللى جنبى ابونا :يا ابنى حاول تبعد عن الخطية دى و------- وهنا النور يقطع ابونا :بسرعة الكلوب يا جرجس

*عارف ايه الفرق بين القسيس وظابط الشرطه القسيس لازم تعترف له علشان يناولك انما الظابط لازم يناولك علشان تعترف

*أتنين مسلمين محمد و إبراهيم تايهين فى الصحرا وجعانين
فجاه لقو كنيسه
إبراهيم قاللمحمد أنا هأقول لهم إني اسمي جرجس
ومحمد قال له لا يا عم .. أنا هاقول اسمي محمد
فسألهم القسيس عن الاسم
فقال إبراهيم اسمي جرجس ومحمد قال اسمي محمد
فقال القسيس احضرو الطعام لمحمد
و قولو لجرجس احنا النهاردة فى الصيام

*شاب حب يتجوز
الشاب: ازيك يا عمى انا بصراحة جاى علشان اطلب منك ايد بنتك.
الوالد: اهلا بيك يابنى وربنا يعمل اللي فيه الخير لكن انت يا بنى عندك كام سنه؟ واية اخبار الشقة ؟؟
الشاب: يا عمى ده الكتاب بيقول فى (مزمور 127 :1 ) "ان لم يبنى الرب البيت فباطل تعب البناؤون"
الوالد: طيب يا بنى بالنسبة للشبكة ؟؟؟
الشاب: يا عمى الكتاب بيقول فى (متى 6 : 19) "لا تكنزوا لكم كنوزا على الارض بل اكنزوا لكم كنوزا فى السماء"
الوالد: طيب يا بنى بالنسبه للمرتب؟يعنى هتاكلها منين؟
الشاب: يا عمى الكتاب بيقول فى (لوقا 4 : 4) "ليس بالخبز وحده يحيا الانسان"
لوالد: لا لا لا يا بنى، انت كده عداك العيب، بس الكتاب بيقول برده فى (1 كو 7 : 3 )"من تزوج يفعل حسن و من لا يتزوج يفعل احسن Very Happy

(نـــكت مســـاطــيل):-
*اتنين مساطيل ماشين في الشارع واحد وقع في البلاعة التاني راح إستناه عند الحنفية.

*مره واحد مسطول قاعد بيحشش مع مراته لغايه ما نسيوا نفسهم وفجأه حد خبط عليهم فقامت الزوجه وقالت جوزى فقام جوزها ونط من الشباك؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

*مرة تلاتة مساطيل الأول قال أنا لو معايا فلوس أشترى نص الكرة الارضية والتانى قال أنا لو معايا فلوس أشترى النص الأخر التالت رد وقالهم مين قالكم إنى هبعيلكوا

*مرة حرامى دخل على واحد مسطول البيت قالو هات فلوسك و الا هقتل مراتك قام الرجل قعد يضحححححححك.......الحرامى قتل مراته وقاله هات الفلوس قبل م اقتل ابنك الرجل قعد يضحححححححك........الحرامى قتل ابنه و هكذا لغايه لما خلص عالعيله و بيقول للمسطول ايه يا عم مش عايز تدينى فلوسك ليه؟؟؟؟قاله اطلع من دول يا ابرهيم يا نصر

*مره واحد مسطول رجع بيتهم متأخر، اخته فتحتله قالها كنت فين يافاجرة لحد دلوقتي

*مره واحد مسطول امه بتصحيه وبتقوله قوم يابنى الشمس طلعت قالها دخليها وقفلى الباب وراكى.

*واحد أعمى فتّح ... من الفرحة اتشل Very Happy

(نــكت صعــايدة):-
*مره واحد صعيدى قابل واحده اجنبيه
سالها : انتى منين
قالتله: وات ؟ what ?
قالها: اجدع ناس الوتاوته

*كان في مسابقه بين واحد صعيدى وواحد امريكى وواحد فرنسى المسابقه على اللى يدخل الغابه ويجيب اكبر قطه
الامريكى دخل الغابه ورجع بعد عشر ساعات وجاب قطه وزنها عشره كيلو
الفرنسى دخل الغابه ورجع بعد خمست عشر ساعه وجاب قطه وزنها خمسة عشر كيلو
الصعيدى دخل الغابه يوم اتنين تلاته اسبوع اسبوعين لجنة التحكيم
قلقو عليه
نزلو الغابه يدورو عليه لقوه جايب نمر ورابطه في شجره وماسك عصايه وبيقوله هتنونو يعنى هتنونو.

*واحد صعيدى ماشى مع واحد لبنانى فسمع الاذان بيأذن فقاله تعالى نصلى قاله انا مسيحي مينفعش قاله وايه يعنى ما انا صعيدي Laughing

(نــكت متـــزوجــين):-
*واحد بيقول لمراته انا النهاردة عايز رومانسية فى البيت راحت الزوجة سألت امها : يعنى ايه رومانسية ؟؟ الام : مش عارفة بس احتياطى إنقعى الرز

*واحده وحشه بتقول لجوزها بكره عيد ميلادى . قالها هنقف دقيقتين حداد.

*مره واحده بتقول لجوزها "تصدق إن أنا كل يوم بحلم بيوم جوازنا" قالها "هى لسه الكوابيس دى بتجيلك؟"

*عريس وعروسته في يوم الفرح وهم داخلين القاعه وماسكين ايد بعض العروسه فجأه سابت ايده وطلعت تجري قال لها "على فين؟" قالت له "بسرعه بسرعه عشان نلحق مكان"

*مرة واحد عصبي اتجوز وحدة عصبية الدكتور جاى ينزل الولد قاله اوعى ياعم انا نازل لوحدى Smile

*مرة اتنين لسة متجوزين جديد وخرجين ومشين على الكورنيش الزوج:شايفة القمر يا قمرايا الزوجة :شايف النيل يا منيل

*مره واحده رايحه تشتكي لأمها: يا ماما يا ماما الحقيني..؟ الام: مالك في ايه؟؟! فقالت: كل ما اعمل الاكل لجوزي ياخده ويرميه للكلب!!! الام: يا حرام والكلب ذنبه ايه بس؟؟!!!

(نـــكت عـــاديــة):-
مره دكتور راح مستشفي المجانين علشان يكشف عليهم فرسم لهم باب علي الحائط و قال لهم "افتحوه" فراحوا يفتحوه ما عدا واحد، افتكر أنه عقل و بقى كويس فساله "ليه ما فتحتش الباب" قاله "لأن المفتاح معايا !!؟؟"

*واحد راح مطعم في فرنسا.كان عايز يطلب شربه قال للجرسون(جارسوه عايز واحد شوربوه) فالجرسون قاله باردون؟ قال الراجل لا سوخنوه.

*فريق نمل بيلعب ومن ضمنهم صرصار لية...؟ لاعب اجنبى

*حرامى دخل شقة علشان يسرق لقا واحدة تخينة اوى اعدت علية وقالت لابنها نادى ابوك من القهوة فالحرامى قال :بسرعة يالا.

*مرة واحد من كتر حبه للموبيلات جاب بنت سماها شريحة.

*واحد ماشى ورا وحدة قالها الحلوة وراها مشوار قالتلة لا وراها حمار

*مره واحد فتح الباب وقعد يصرخ بيقول حماتى هترمى نفسها من الشباك قالولو وانت زعلان ليه قالهم الشباك مش راضى يتفتح.

Very Happy Very Happy Very Happy Laughing Laughing santa
besho
Admin
besho

تاريخ الميلاد : 11/04/1988

مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟  Empty
مُساهمةموضوع: رد: مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟    مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟  Cross611الثلاثاء 17 مايو 2011, 3:48 pm

جآمده آلنكت دى يآ كوكى
ربنآ يعوض تعب محبتك
https://st-wans.yoo7.com

مضايق؟زهقان؟عايز تضحك؟؟
صفحة 1 من اصل 1